dinsdag 17 juli 2018

Pamplona ~ Uterga

Maandag, 16 juli 2018, een tocht van slechts 16,1 km.

In de voormiddag eerst het oude stadsgedeelte bezocht. Ik vind Pamplona een omwegje waard om te bezoeken als je in de buurt bent. Het oude centrum dan toch. Van het nieuwe stadsgedeelte ben ik weggelopen, want er waren net feesten genre Gentse feesten afgelopen en er werd van alles afgebroken en schoongemaakt. De jaarlijkse feesten waarbij stieren in de straten worden losgelaten, waren dit jaar grootser door het vieren van een jubeljaar ter gelegenheid van een zekere San Fermin. Ik weet niet precies waar die heilige voor staat, maar hij lijkt een beetje een plaatselijke Sinterklaas. De afbeeldingen lijken zelfs heel erg op onze Sinterklaas en bij de bakkers lagen ook echte Sinterklaaskoeken, alleen noemen ze hier niet zo. Sinterklaas midden in de zomer, wel grappig.
In de namiddag ging de weg via de alto del Perdón naar Uterga,waar we heel fijn en gastvrij ontvangen zijn in een albergue dat gerund wordt door een man van Venezuela en zijn vrouw van Colombia.
















 Het was ideaal stapweer, bewolkt en niet té warm.















































Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Santiago ~ België

Vrijdag, 24 augustus 2018. Na genoten te hebben van een extra dagje pelgrimssfeer in Santiago, keer ik vandaag terug naar huis. Ik reis ...